Wederverkoper van tickets. De verkoopprijs is eventueel hoger dan de face value.

Veelgestelde Vragen

Het antwoord op al je vragen. Niet gevonden waar je naar zocht? Neem contact op met klantenservice

Veelgestelde Vragen

Top 5 meestgestelde vragen

Waarom komt de prijs op het ticket niet overeen met de prijs die ik heb betaald voor het ticket?

Als wederverkoper van tickets worden onze prijzen gebaseerd op vraag en aanbod. Wanneer een concert is uitverkocht worden de prijzen automatisch wat hoger. Soms zijn er een groter aantal kaartjes beschikbaar en kunnen de prijzen lager zijn dan de originele ticketprijs. Wij vinden transparantie erg belangrijk. Daarom vermelden wij altijd de oorspronkelijke kostprijs van de tickets bij onze prijzen. 

Wanneer ontvang ik mijn ticket?

 De tickets worden normaliter zo snel mogelijk naar jou verzonden. Soms is de vrijgave van tickets vertraagd door de organisator - wat vaak voorkomt bij sportevenementen - waardoor het langer kan duren voordat wij jouw tickets kunnen toesturen. Hierover zullen wij jou informeren in jouw orderbevestiging. Wij streven ernaar om de tickets minimaal twee weken voor het evenement te versturen.

Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?

 Het is bij Onlineticketshop niet mogelijk om een reeds betaalde reservering te annuleren. Onlineticketshop opereert onder het Europese recht waarin tickets vallen onder vrijetijdsproducten, waardoor het herroepingsrecht niet van toepassing is. Je kunt dit nalezen op de website van de Europese Unie.

Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen, wat nu?

Op het moment dat je na het afronden van je betaling op onze bedankpagina komt en een ordernummer toegewezen hebt gekregen, is jouw bestelling bij ons definitief. Ook als je geen orderbevestiging per e-mail hebt ontvangen, maar de betaling wel is geslaagd is jouw bestelling definitief. Heb je twijfels over het slagen van jouw bestelling of wil je alsnog de orderbevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice voordat je een nieuwe bestelling plaatst.

Waarom staat er een andere naam op mijn ticket?

 De naam die je op de tickets ziet staan, is de naam die wij gebruikt hebben om de tickets in te kopen bij de organisatie van het evenement. Deze gegevens dienen op het ticket te blijven staan om de geldigheid te garanderen. De tickets zijn niet persoonsgebonden. Dit houdt in dat wie in het bezit is van een toegangskaart, toegang heeft tot het evenement, onafhankelijk van de naam op het ticket. Het is alleen belangrijk dat de unieke barcode op de tickets goed leesbaar is.

Vragen over mijn reservering

Waarom staat er een andere naam op mijn ticket?

 De naam die je op de tickets ziet staan, is de naam die wij gebruikt hebben om de tickets in te kopen bij de organisatie van het evenement. Deze gegevens dienen op het ticket te blijven staan om de geldigheid te garanderen. De tickets zijn niet persoonsgebonden. Dit houdt in dat wie in het bezit is van een toegangskaart, toegang heeft tot het evenement, onafhankelijk van de naam op het ticket. Het is alleen belangrijk dat de unieke barcode op de tickets goed leesbaar is.

Waarom komt de prijs op het ticket niet overeen met de prijs die ik heb betaald voor het ticket?

Als wederverkoper van tickets worden onze prijzen gebaseerd op vraag en aanbod. Wanneer een concert is uitverkocht worden de prijzen automatisch wat hoger. Soms zijn er een groter aantal kaartjes beschikbaar en kunnen de prijzen lager zijn dan de originele ticketprijs. Wij vinden transparantie erg belangrijk. Daarom vermelden wij altijd de oorspronkelijke kostprijs van de tickets bij onze prijzen. 

Wanneer ontvang ik mijn ticket?

 De tickets worden normaliter zo snel mogelijk naar jou verzonden. Soms is de vrijgave van tickets vertraagd door de organisator - wat vaak voorkomt bij sportevenementen - waardoor het langer kan duren voordat wij jouw tickets kunnen toesturen. Hierover zullen wij jou informeren in jouw orderbevestiging. Wij streven ernaar om de tickets minimaal twee weken voor het evenement te versturen.

Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?

 Het is bij Onlineticketshop niet mogelijk om een reeds betaalde reservering te annuleren. Onlineticketshop opereert onder het Europese recht waarin tickets vallen onder vrijetijdsproducten, waardoor het herroepingsrecht niet van toepassing is. Je kunt dit nalezen op de website van de Europese Unie.

Wat gebeurt er als er een evenement wordt verplaatst?

Wanneer een evenement verplaatst wordt, ontvang je van ons een e-mail met informatie over de wijziging. Mocht je verhinderd zijn op de nieuwe datum, dan vragen we jou om dit aan ons te laten weten, zodat we jouw bestelling kunnen annuleren. In veel gevallen blijven de tickets geldig voor de nieuwe datum. Als dit niet het geval is ontvang je van ons nieuwe tickets. 

Voetbalwedstrijden
Speeldata en -tijden kunnen tot vlak voor de wedstrijd gewijzigd worden. Wij willen jou er op wijzen dat je bij voetbalwedstrijden tickets koopt voor een specifieke wedstrijd, waarbij de speeldatum en aanvangstijd niet per definitie vast staat. Ons advies is om jouw reis en verblijf rondom de wedstrijd ruim te boeken. We zullen jou zo goed mogelijk op de hoogte houden, maar we raden je aan om ook de website van de club in de gaten te houden voor eventuele wijzigingen op het allerlaatste moment.

Wat gebeurt er als een evenement wordt afgelast?

Wanneer een evenement wordt afgelast, heb je recht op een restitutie van het bedrag dat jij hebt betaald voor de tickets. De restitutie zal binnen 14 dagen door ons verwerkt worden. De restitutie wordt overgemaakt naar dezelfde betaalrekening waarmee betaald is.  Afhankelijk van de gebruikte betaalmethode kan de verwerking meerdere dagen in beslag nemen.

Bevinden mijn zitplaatsen zich naast elkaar?

Wij geven expliciet aan dat de zitplaatsen naast elkaar zijn, wanneer je de kaarten selecteert. Staat dit er niet, dan kunnen wij helaas niet de garantie geven dat alle zitplaatsen naast elkaar zullen zijn. We doen natuurlijk onze uiterste best om de bestelling tenminste in twee- of drietallen te leveren, zodat niemand alleen hoeft te zitten.

Waarom kan ik voor sommige evenementen alleen even aantallen tickets bestellen?

Ons aanbod wordt gebaseerd op onze voorraad. Wat betekent dat wij soms enkel even aantallen aanbieden voor een evenement. Wanneer je graag een oneven aantal tickets wilt bestellen kun je contact opnemen met onze afdeling service. Wij doen dan ons best om dit voor jou te regelen.

Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen, wat nu?

 Op het moment dat je na het afronden van je betaling op onze bedankpagina komt en een ordernummer toegewezen hebt gekregen, is jouw bestelling bij ons definitief. Ook als je geen orderbevestiging per e-mail hebt ontvangen, maar de betaling wel is geslaagd is jouw bestelling definitief. Heb je twijfels over het slagen van jouw bestelling of wil je alsnog de orderbevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice voordat je een nieuwe bestelling plaatst.

Ik wil mijn bestelling wijzigen, kan dat?

Het is mogelijk om het door jou opgegeven leveringsadres in jouw bestelling te wijzigen indien je tickets nog niet onderweg zijn. Mocht je jouw gegevens willen wijzigen, neem dan contact op met onze klantenservice. Adreswijzigingen ontvangen wij het liefst per e-mail om spelfouten te voorkomen. 

Het veranderen van de bestelling zelf (bijvoorbeeld naar een ander evenement of een andere datum) is alleen mogelijk in overleg met onze klantenservice. Mocht je jouw bestelling willen wijzigen neem dan contact op met onze klantenservice.

Waarom moet ik mijn persoonlijke informatie doorgeven voor het personaliseren van de tickets?

Voor sommige evenementen is het zo dat de tickets gepersonaliseerd moeten zijn. Dit houdt in dat de naam van de tickethouder op het ticket moet staan. Veelal is er bij de ingang dan een identiteitscontrole. Komen de naam op het ticket en de naam op de identiteitskaart niet overeen, dan bestaat de kans dat je geweigerd wordt. Bij sommige evenementen is het zo dat de naam van de koper op meerdere tickets mag staan. Dit houdt wel in dat alle andere personen tegelijk met deze tickethouder het evenement moeten betreden.

Om de personalisatie van de tickets te kunnen uitvoeren zijn we vaak aanvullende gegevens nodig van jou en de personen die met jou mee gaan naar het evenement. In de bestellingsbevestiging wordt je geïnformeerd over hoe je jouw gegevens aan ons door kunt geven. We gaan natuurlijk strikt vertrouwelijk met jouw informatie om.

Tickets bestellen bij Onlineticketshop

Wat voor soort tickets worden er aangeboden?

Afhankelijk van het evenement hanteert Onlineticketshop verschillende categorieën tickets.
De meest voorkomende zijn:
• Zitplaatsen: Eerste ring, tweede ring of vloer
• Staanplaatsen: Reguliere staanplaats
• Golden Circle / front of stage: Staanplaats dichtst bij het podium
• Toegangskaarten: Algemeen toegangsticket - vrije staan- of zitplaatsen afhankelijk per evenement
NB: Helaas bieden wij geen rolstoelplaatsen aan. 

Heb je vragen over de categorieën? Neem dan contact op met onze afdeling service. Onze service medewerkers vertellen jou graag wat de verschillende soorten tickets inhouden.

Waarom kan ik al een reservering plaatsen voor tickets voordat de officiële verkoop van een evenement is begonnen?

Je kunt al tickets reserveren bij Onlineticketshop voordat de officiële verkoop begint. Wanneer een evenement in de verkoop gaat, regelt onze Sales afdeling de tickets onmiddellijk en ontvang je jouw tickets zo snel mogelijk in jouw account of per post in het geval van papieren tickets. Vaak nemen we deel aan exclusieve voorverkopen en daarom is het mogelijk voor ons om de tickets te leveren vóór de datum van de officiële verkoop. Ons doel is om het je gemakkelijk te maken door al je zorgen weg te nemen en de tickets voor je te regelen. Hiermee bieden we jou de service door ervoor te zorgen dat je niet zelf in een wachtrij hoeft te staan voor een populair evenement.

Wat is een wederverkoper van tickets?

Een wederverkoper fungeert als tussenpartij tussen de organisator van het evenement en jou als consument. Wij kopen onze tickets in via betrouwbare leveranciers. Onze prijzen worden gebaseerd op vraag en aanbod. Wanneer een concert is uitverkocht worden de prijzen automatisch wat hoger. Soms zijn er een groter aantal kaartjes beschikbaar en kunnen de prijzen lager zijn dan de originele ticketprijs. Wij maken het prijsverschil altijd inzichtelijk door de originele prijs van het ticket te vermelden onder de prijs die wij zelf vragen.

Hoe garandeert Onlineticketshop een geldig ticket?

Onlineticketshop levert alleen officiële, unieke en daarmee geldige tickets voor concerten, voorstellingen en andere evenementen. De unieke barcode, die op het ticket staat gedrukt, zal jou toegang geven tot het evenement. Daarnaast bieden we een ticketgarantie, lees hier meer.

Heb je toch nog vragen over jouw tickets? Neem dan contact op met onze klantenservice. Onze servicemedewerkers staan jou graag te woord!

Bieden jullie ook arrangementen voor groepen aan?

Samen met je collega's uit volle borst meezingen met de Toppers of met je beste vrienden juichen voor je favoriete voetbalclub? Vraag bij Onlineticketshop je groepsboeking aan en wij gaan graag voor je aan de slag om jullie een leuke avond te bezorgen!

Geef je specifieke wensen bij ons door zodat onze medewerkers voor jou een mooi arrangement samen kunnen stellen. Met onze ervaring bieden wij groepen toegang tot de meest exclusieve evenementen.

Heb je een last minute aanvraag? Geen probleem. Wij zullen onze uiterste best doen om een leuk arrangement te regelen en alles goed voor jou te organiseren. Vul het aanvraagformulier in en wij contacteren je zo snel mogelijk.

Betaling

Hoe kan ik de betaling voldoen?

Je kunt via creditcard (bv. Visa, Mastercard, American Express) of iDEAL jouw bestelling betalen. Je kunt ook via PayPal of Apple Pay betalen. Het is helaas niet mogelijk om achteraf te betalen.

Ik heb problemen met mijn betaling, wat doe ik nu?

 Wanneer je problemen ervaart met het voldoen van de betaling raden wij je aan om contact op te nemen met onze afdeling service. Zo weet je snel de status van je betaling en voorkom je dat je een dubbele order of betaling plaatst. Bij twijfels over het wel of niet slagen van jouw betaling adviseren wij jou om eerst contact met ons op te nemen, alvorens een nieuwe bestelling te plaatsen.

Verzending van de tickets

Wanneer ontvang ik mijn ticket?

De tickets worden normaliter zo snel mogelijk naar jou verzonden. Soms is de vrijgave van tickets vertraagd door de organisator - wat vaak voorkomt bij sportevenementen - waardoor het langer kan duren voordat wij jouw tickets kunnen toesturen. Hierover zullen wij jou informeren in jouw orderbevestiging. Wij streven ernaar om de tickets minimaal twee weken voor het evenement te versturen.

Kan ik de verzending van mijn tickets ook volgen?

 Wanneer jouw tickets worden verstuurd per UPS ontvang je een e-mail waarmee jij je tickets kunt volgen. Je kunt met deze trackingcode jouw zending volgen op de website van UPS. Wil je specifieke informatie omtrent de verzending, of heb je drie dagen na ontvangst van de verzendbevestiging van jouw tickets de kaarten nog niet ontvangen, stuur dan een e-mail naar de afdeling service (info@onlineticketshop.nl). Wij zoeken dit dan direct voor je uit.

Ik kan niet inloggen, wat nu?

Wanneer je een bestelling plaatst, maakt Onlineticketshop automatisch een account voor je aan. Je krijgt een e-mail met een link om je persoonlijke wachtwoord in te stellen. Heb je de mail gemist? Geen zorgen, je kunt de link hier opnieuw opvragen. Heb je onverhoopt een spelfout gemaakt in het e-mailadres en kun je daarom niet inloggen of is er een ander probleem? Neem dan contact met ons op.

Transparante prijzen

De oorspronkelijke ticketprijs wordt duidelijk weergegeven en er zijn geen verborgen kosten.

Gegarandeerd ‘de beste’ plekken

Wereldwijd beschikbare tickets voor uitverkochte concerten met het beste zicht.

Uitstekende service

Ticket niet op voorraad? Wij gaan gelijk voor jou op zoek.