Wederverkoper van tickets. De verkoopprijs is eventueel hoger dan de face value.

Veelgestelde vragen

Het antwoord op al uw vragen. Niet gevonden waar u naar zocht? Neem contact op met Klantenservice

Veelgestelde vragen

Top 5 meestgestelde vragen

Waarom komt de prijs op het ticket niet overeen met de prijs die ik heb betaald voor het ticket?

Als wederverkoper van tickets baseren wij onze prijzen op de vraag naar tickets en het actuele aanbod. Onze prijzen kunnen hierdoor fluctueren en hoger of lager uitvallen dan de oorspronkelijke prijs. Wij vinden transparantie erg belangrijk. Daarom vermelden wij altijd de oorspronkelijke kostprijs van de tickets bij onze prijzen. Wij houden niet van verborgen kosten daarom is de getoonde prijs de definitieve prijs.

Wanneer ontvang ik mijn ticket?

De tickets worden binnen 1-2 werkdagen naar jou verzonden. Soms is de vrijgave van tickets vertraagd door de organisator - wat vaak voorkomt bij sportevenementen - waardoor het langer kan duren voordat wij jouw tickets kunnen toesturen. Hierover zullen wij jou informeren in jouw bevestigingsmail. Je zult de tickets uiterlijk twee weken voor het evenement in jouw bezit hebben.

Direct download
Wanneer er bij beschikbare tickets ‘direct download’ staat vermeld dan kun je deze tickets na bestelling binnen één werkdag downloaden! Betaald met iDEAL? Dan ontvang je binnen drie uur jouw tickets.

De tickets zijn voor jou gereserveerd
De tickets zijn gereserveerd maar wij hebben de tickets nog niet op voorraad. De tickets zullen afhankelijk van de beschikbaarheid uiterlijk twee weken voor het evenement naar je worden verzonden.

Ik wil mijn order annuleren, kan dat?

Het is bij Onlineticketshop niet mogelijk om een reeds betaalde reservering te annuleren. Onlineticketshop opereert onder het Nederlandse recht waarin tickets vallen onder ‘tijdsgebonden’ of vrijetijdsproducten, waardoor het herroepingsrecht niet van toepassing is op de (online) aankoop van tickets. Je kunt dit nalezen op de website van de Consumenten Autoriteit.

Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen, wat nu?

Op het moment dat je na het afronden van je betaling op onze bedankpagina komt en een ordernummer toegewezen hebt gekregen, is jouw reservering bij ons definitief. Ook als je geen reserveringsbevestiging per e-mail hebt ontvangen, maar de betaling wel is geslaagd is jouw order definitief. Heb je twijfels over het slagen van jouw bestelling? Neem dan contact op met onze afdeling service voordat je een nieuwe bestelling plaatst. Je kunt contact opnemen via de chat, app, per e-mail via info@onlineticketshop.nl of per telefoon (+31 50 2011520).

Waarom staat er een andere naam op mijn ticket?

De naam die je op de tickets ziet staan, is de naam die wij gebruikt hebben om de tickets in te kopen bij de organisatie. Deze gegevens dienen op het ticket te blijven staan om de geldigheid te garanderen. Ieder ticket heeft een unieke barcode, die wordt gescand bij de entree en jou toegang verleent tot het evenement. Wij kopen tickets in via een groot, betrouwbaar netwerk van leveranciers.

Vragen over mijn reservering

Waarom staat er een andere naam op mijn ticket?

De naam die je op de tickets ziet staan, is de naam die wij gebruikt hebben om de tickets in te kopen bij de organisatie van het evenement. Dit is een fictieve naam. Er is dus niemand anders in het bezit van jouw toegangskaarten. De gegevens dienen op het ticket te blijven staan om de geldigheid te garanderen. Ieder ticket heeft een unieke barcode, die gescand wordt bij de entree en jou toegang verleent tot het evenement.

Waarom komt de prijs op het ticket niet overeen met de prijs die ik heb betaald voor het ticket?

Als wederverkoper van tickets baseren wij onze prijzen op de vraag naar tickets en het actuele aanbod. Onze prijzen kunnen hierdoor fluctueren en hoger of lager uitvallen dan de oorspronkelijke prijs. Wij vinden transparantie erg belangrijk. Daarom vermelden wij altijd de oorspronkelijke kostprijs van de tickets bij onze prijzen. Wij houden niet van verborgen kosten daarom is de getoonde prijs de definitieve prijs.

Wanneer ontvang ik mijn ticket?

De tickets worden binnen 1-2 werkdagen naar jou verzonden. Soms is de vrijgave van tickets vertraagd door de organisator - wat vaak voorkomt bij sportevenementen - waardoor het langer kan duren voordat wij jouw tickets kunnen toesturen. Hierover zullen wij jou informeren in jouw bevestigingsmail. Je zult de tickets uiterlijk twee weken voor het evenement in jouw bezit hebben.

Direct download
Wanneer er bij beschikbare tickets ‘direct download’ staat vermeld dan kun je deze tickets na bestelling binnen één werkdag downloaden! Betaald met iDEAL? Dan ontvang je binnen drie uur jouw tickets.

De tickets zijn voor jou gereserveerd
De tickets zijn gereserveerd maar wij hebben de tickets nog niet op voorraad. De tickets zullen afhankelijk van de beschikbaarheid uiterlijk twee weken voor het evenement naar je worden verzonden.

Ik wil mijn order annuleren, kan dat?

Het is bij Onlineticketshop niet mogelijk om een reeds geplaatste en betaalde reservering te annuleren. Wanneer een ticket aan jou is geleverd kunnen wij deze niet opnieuw verkopen. Wij kunnen dan geen uniek ticket aan de nieuwe koper garanderen. Daarom annuleren wij geen reeds geleverde tickets.

Wettelijk gezien vallen tickets onder ‘tijdsgebonden’ of vrijetijdsproducten, waardoor het herroepingsrecht niet van toepassing op de (online) aankoop van tickets. Je kunt dit nalezen op de website van de Consumenten Autoriteit.

Wat gebeurt er als er een evenement wordt verplaatst?

In veel gevallen blijven jouw tickets geldig voor de nieuwe datum en kun je het evenement op de nieuwe datum bijwonen. Als dit niet het geval is, dan nemen wij contact met je op en ontvang je van ons nieuwe tickets. Mocht je verhinderd zijn op de nieuwe datum dan vragen we jou vriendelijk om zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze afdeling service. Voetbalwedstrijden kunnen tot vlak voor de wedstrijd gewijzigd worden. Wij willen jou er op wijzen dat je bij voetbalwedstrijden tickets koopt voor een specifieke wedstrijd, waarbij de speeldatum en aanvangstijd niet per definitie vast staat. Ons advies is om jouw reis en verblijf rondom de wedstrijd ruim te boeken en de website van de club goed in de gaten te houden om op de hoogte te blijven van wijzigingen.

Wat gebeurt er als een evenement wordt afgelast?

Wanneer een evenement wordt afgelast dan heb je recht op een restitutie van het bedrag dat jij hebt betaald voor de tickets. Dit bedrag zal binnen 21 dagen overgemaakt worden naar de rekening waarmee je de bestelling hebt betaald.

Wat voor soort tickets worden er aangeboden?

Afhankelijk van het evenement hanteert Onlineticketshop verschillende categorieën tickets.

De meest voorkomende zijn:

• Zitplaatsen: Eerste ring, tweede ring of vloer

• Staanplaatsen: Reguliere staanplaats

• Golden Circle / front of stage: Staanplaats dichtst bij het podium

• Toegangskaarten: Algemeen toegangsticket - vrije staan- of zitplaatsen afhankelijk per evenement

NB: Helaas bieden wij geen rolstoelplaatsen aan. Heb je vragen over de categorieën? Neem dan contact op met onze afdeling service. Onze service medewerkers vertellen jou graag wat de verschillende soorten tickets inhouden.

Bevinden mijn zitplaatsen zich naast elkaar?

Wij geven expliciet aan dat de zitplaatsen naast elkaar zijn wanneer je de kaarten selecteert. Staat dit er niet, dan kunnen wij helaas niet de garantie geven dat alle zitplaatsen naast elkaar zijn. We doen natuurlijk onze uiterste best om de bestelling tenminste in twee- of drietallen te leveren, zodat niemand alleen hoeft te zitten.

Waarom kan ik voor sommige evenementen alleen even aantallen tickets bestellen?

Ons aanbod wordt gebaseerd op onze voorraad. Wat betekent dat wij soms enkel even aantallen aanbieden voor een evenement. Wanneer je graag een oneven aantal tickets wilt bestellen kun je contact opnemen met onze afdeling service. Wij doen dan ons best om dit voor jou te regelen.

Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen, wat nu?

Op het moment dat je na het afronden van jouw betaling op onze bedankpagina komt en een ordernummer toegewezen hebt gekregen, is jouw reservering bij ons definitief. Ook als je geen reserveringsbevestiging per e-mail hebt ontvangen, maar de betaling wel is geslaagd is jouw order definitief. Heb je twijfels over het slagen van jouw bestelling? Neem dan contact op met onze afdeling service alvorens je een nieuwe bestelling plaatst. Je kunt contact opnemen via ons e-mailadres info@onlineticketshop.nl of per telefoon (+31 50 2011520).

Ik wil een geplaatste bestelling wijzigen, kan dat?

Het is mogelijk om het door jou opgegeven leveringsadres in jouw bestelling te wijzigen indien je tickets nog niet onderweg zijn. Mocht je jouw gegevens willen wijzigen, neem dan contact op met onze afdeling service. Adreswijzigingen ontvangen wij het liefst per e-mail om spelfouten te voorkomen. Deze e-mail kun je sturen naar: info@onlineticketshop.nl

Het veranderen van de bestelling zelf (bijvoorbeeld naar een ander evenement of een andere datum) is alleen mogelijk in overleg met onze afdeling service. Wij zijn per e-mail bereikbaar of via telefoonnummer 050-2011520.

Tickets bestellen bij Onlineticketshop

Waarom kan ik al een reservering plaatsen voor tickets voordat de officiële verkoop van een evenement is begonnen?

Wij hebben toegang tot een betrouwbaar netwerk van leveranciers en kunnen hierdoor meedoen aan exclusieve voorverkoopmomenten. Hierdoor kunnen wij jou tickets garanderen.

Wat is een wederverkoper van tickets?

Een wederverkoper fungeert als tussenpartij tussen de organisator van het evenement en jou als consument. Wij kopen onze tickets in via betrouwbare leveranciers. Onze prijzen worden gebaseerd op de markt. Soms betaal je hierdoor iets meer voor een ticket en soms iets minder. Wij maken het prijsverschil altijd inzichtelijk.

Hoe garandeert Onlineticketshop een geldig ticket?

Onlineticketshop levert alleen originele, unieke en daarmee geldige tickets voor concerten, voorstellingen en andere evenementen. De unieke barcodes, die op alle tickets staan gedrukt, zullen jou toegang geven tot het evenement. Daarnaast bieden we een ticketgarantie, lees hier meer: http://www.onlineticketshop.nl/klantenservice/ticketgarantie.
Heb je toch nog vragen over jouw tickets? Neem dan contact op met Onlineticketshop. Onze servicemedewerkers staan jou graag te woord! Je kunt ons bereiken op +31(0)502011520, of via chat, app of e-mail.

Groepsboekingen

Samen met je collega's uit volle borst meezingen met de Toppers. met je beste vrienden juichen voor je favoriete voetbalclub, of misschien liever een avondje cabaret met de familie? Vraag bij Onlineticketshop je groepsboeking aan en wij gaan graag voor je aan de slag om jullie een leuke avond te bezorgen!

Geef je specifieke wensen bij ons door zodat onze ticketexperts voor jou een mooi arrangement samen kunnen stellen. Met onze ervaring bieden wij groepen toegang tot de meest exclusieve evenementen.

Heb je een last minute aanvraag? Geen probleem. Wij zullen onze uiterste best doen om een leuk arrangement te regelen en alles goed voor jou te organiseren. Vul het aanvraagformulier in en wij contacteren je zo snel mogelijk.

Betaling

Hoe kan ik de betaling voldoen?

Je kunt via creditcard (bv. Visa, Mastercard, American Express) of iDEAL jouw bestelling betalen. Je kunt ook via PayPal betalen. Het is helaas niet mogelijk om per acceptgiro te betalen.

Ik heb problemen met mijn betaling, wat doe ik nu?

Wanneer je problemen ervaart met het voldoen van de betaling raden wij je aan om contact op te nemen met onze afdeling service. Zo weet je snel de status van je betaling en voorkom je dat je een dubbele order of betaling plaatst. Bij twijfels over het wel of niet slagen van jouw betaling adviseren wij jou om eerst contact met ons op te nemen, alvorens een nieuwe bestelling te plaatsen.

Verzending van de tickets

Wanneer ontvang ik mijn tickets?

Sportwedstrijden
Soms is de vrijgave van tickets vertraagd door de organisator - wat vaak voorkomt bij sportevenementen - waardoor het langer kan duren voordat wij jouw tickets kunnen toesturen. Hierover zullen wij jou informeren in jouw bevestigingsmail. Je zult de tickets uiterlijk twee weken voor het evenement in jouw bezit hebben.

Direct download
Wanneer er bij beschikbare tickets ‘direct download’ staat vermeld dan kun je deze tickets na bestelling binnen één werkdag downloaden! Betaald met iDEAL? Dan ontvang je binnen drie uur jouw tickets.

De tickets zijn voor jou gereserveerd
De tickets zijn gereserveerd maar wij hebben de tickets nog niet op voorraad. De tickets zullen afhankelijk van de beschikbaarheid uiterlijk twee weken voor het evenement naar je worden verzonden.

Kan ik de verzending van mijn tickets ook volgen?

Wanneer jouw tickets worden verstuurd per UPS ontvang je een e-mail waarmee jij je tickets kunt volgen. Je kunt met deze trackingcode jouw zending volgen op de website van UPS. Wil je specifieke informatie omtrent de verzending, of heb je drie dagen na ontvangst van de verzendbevestiging van jouw tickets de kaarten nog niet ontvangen, stuur dan een e-mail naar de afdeling service (info@onlineticketshop.nl). Wij zoeken dit dan direct voor je uit.

Ik kan niet inloggen, wat nu?

Wanneer je een bestelling plaatst, maakt Onlineticketshop automatisch een account voor je aan. Je krijgt een e-mail met een link om je persoonlijke wachtwoord in te stellen. Heb je de mail gemist? Geen zorgen, je kunt de link hier opnieuw opvragen. Heb je onverhoopt een spelfout gemaakt in het e-mailadres en kun je daarom niet inloggen of is er een ander probleem? Neem dan contact met ons op.

Tickets verkopen

Hoe kan ik tickets verkopen?

Kun je niet meer aanwezig zijn bij het evenement? Geen nood, je kunt jouw tickets te koop aanbieden aan Onlineticketshop. Via ons e-mailadres info@onlineticketshop.nl kun je ons een verzoek sturen om je tickets aan ons te verkopen. Onze afdeling service streeft ernaar om jouw aanvraag binnen 24 uur te beantwoorden!

Transparante prijzen

De oorspronkelijke ticketprijs wordt duidelijk weergegeven en er zijn geen verborgen kosten.

Gegarandeerd ‘de beste’ plekken

Wereldwijd beschikbare tickets voor uitverkochte concerten met het beste zicht

Uitstekende service

Ticket niet op voorraad? Wij gaan gelijk voor jou op zoek.